POSTOJE LI MUŠKI I ŽENSKI AUTOMOBILI?




U zadnjih par desetljeća  kupovna moć žena je porasla, te  mnoge posjeduju svoje vlastito vozilo. Uz to, istraživanja su pokazala kako veliki faktor prilikom odabira vozila imaju upravo supruge budućih ponosnih vlasnika automobila. Mnoge auto kompanije smatraju da  je upravo iz navedenih razloga bitno da se pogodi „ženski“ ukus. Tako se vraćamo na pitanje iz naslova - postoji li podjela na "ženske" i "muške" automobile i koliko je ona opravdana? 

Činjenica je da auto kompanije, prije svega u segmentu manjih, gradskih automobila, povremeno koketiraju s idejom "ženskog" automobila. Međutim, ako se u tome pretjera i ako automobil jednom dobije takvu etiketu, izgubiti  će dobar dio muških kupaca. Praksa je pokazala da na tržištu najbolje prolaze modeli koji nisu predominantno orijentirani prema  jednom spolu i koji se podjednako sviđaju  i muškarcima i ženama. Takođe, pokazalo da se mnogim ženama sviđaju modeli automobila koje i većina muškaraca smatra privlačnim i poželjnim. 

Unatoč  tome, postoje razlike koje čine odabir željenog vozila kod svakog spola. One se mogu ukratko svesti na sljedeće: u izboru automobila muškarci su više površni, a žene više praktične. Zaboravite na ono da su muškarci racionalniji, a žene više emocionalne, možda u nekim drugim aspektima života, ali u ovoj temi to uopće nije slučaj. Čak naprotiv, iznenađuju podaci da su muškarci u 20 % slučajeva češće nego žene skloniji donijeti odluku o kupovini automobila zbog boje karoserije, a u 40 % zbog reputacije same marke. Žene se, za razliku od njih, u 25 % slučajeva više obaziru na potrošnju goriva pri odabiru i u 20 % više na troškove servisa. Prioritet su im također prostor u autu i prtljažniku, sigurnost i mogućnost boljeg parkiranja, a ne toliko prestiž i performanse. Muškarci su tradicionalno više zaokupljeni onime što se nudi ispod haube, te dodatnom opremom automobila.



Kada sve zbrojimo i oduzmemo, nekako nam se čini da je definiciju muškog i ženskog automobila vrlo teško uspostaviti. U današnje vrijeme auto industrija je toliko napredovala da se počinju rušiti određeni stereotipi koje smo svi dugo vremena imali. Brojni proizvođači osiguravaju bolji omjer kvalitete i cijene od nekadašnjih lidera u branši. S time se mijenja i svijest potrošača, te muškarci više ne gledaju toliko reputaciju određene marke, već realnu kvalitetu koju dobivaju. Također, žene su sve više upućenije u performanse automobila, te su im one sve češće bitne prilikom izbora vozila. Više nije rijetkost da će žena preferirati auto s jačim motorom, kao što je to bilo nekada. Nekako smo na kraju ipak mišljenja da svaki pojedinac bira automobil po vlastitim potrebama i željama. One su definirane raznim stvarima, ali čini nam se da prvenstveno na njih utječe nečija životna dob, a ne sam spol.