KAKO ODABRATI NAJBOLJI AUTO ZA SEBE

Kako odabrati najbolji auto za sebe?

 

Već dugo maštate i sukladno tome štedite novac na sve strane kako bi si mogli pokloniti novog limenog ljubimca i kada ste napokon u mogućnosti da to i ostvarite, nemate pojma od kuda krenuti.

 

Ako ste odlučili uložiti svoj novac u novi automobil pred vama je niz odluka koje morate donijeti prije nego što nekome poklonite svoje povjerenje.

 

Prije nego što počnete birati proizvođača automobila bilo bi dobro da znate kakva vrsta vozila vam je potrebna. Jeste li vi solo tip koji želi impresionirati djevojke i „ divljati“ na cesti, pa vam jedan sportski kabrio ne bi bio naodmet ili ste uzoran muž i otac male dječice pa bi si voljeli olakšati život jednim sigurnim i udobnim karavanom. Možda, s druge strane ste djevojka koja želi mali ženski auto za po gradu ili ste biznismen kojem bi jedna limuzina upotpunila imidž. Svi smo različiti, a izbora je puno tako da svi mogu pronaći nešto za sebe.

 

Nakon što znamo vrstu vozila možemo baciti oko na proizvođače i izabrati za sebe marku vozila koja za nas predstavlja dobar omjer cijene i kvalitete. Nemojte se voditi za trendovima i plaćati nešto što vam nije potrebno, radije uložite malo vremena i istražite svoje mogućnosti.

 

Potrošnja goriva u vašem budućem automobilu isto je jedna od značajnijih stvari na koje morate obratiti pažnju. Vječna borba dizelaša i benzinaca ne prestaje, no činjenica je da i   jedna i druga strana imaju svoje prednosti i mane.

 

Benzinski motor je jednostavnije konstrukcije od dizelskih motora pa se lakše i brže popravljaju te im je i cijena popravka manja od popravka dizelskih motora. S druge strane, dizelaši ostvaruju ekonomičniju potrošnju goriva te su isplativiji vozačima koji godišnje prelaze veliki broj kilometara i uz to  gorivo plaćaju jeftinije od benzinskog goriva. Što se tiče glasnoće motora i stvaranja buke, benzinci su i dalje tu u prednosti. Iako su dizelski motori dosta napredovali, zbog svog načina rada oni s vremenom postaju bučniji.

 

Na stranu sada klasične benzince i dizelaše, nova konkurencija se pojavila u obliku benzinskog turbo motora  koji radi tiho kao klasični benzinac, a troši gorivo kao dizelaš. Živimo u vremenu u kojem je svijet svakog dana sve više zagađeniji, a automobili su jedni od glavnih krivaca. Ljudi nisu dovoljno ekološki osviješteni, velika većina samo odmahne rukom na samo spominjanje očuvanja okoliša. Baš u tome leži glavna prednost ovakvih motora. Jedan turbo benzinski motor nove generacije je puno lakši i čišći od klasičnih, odnosno ima manje ispušnih plinova, a opet daje jednaku snagu. Najnovija inačica takvih motora ima smanjenu potrošnju, uzmimo za primjer novi Renault Clio, koji zahvaljujući turbo motoru troši samo 4,5 litara na 100 km. Problem sa takvim motorima je turbina čija izrada zahtijeva kvalitetnije i skuplje materijale, pa i samim time u konačnici je cijena nešto veća. Isto se odnosi i na eventualne popravke turbine.

 

Bilo bi poželjno da vam automobil ima što više tehnologije jer osim što je zabavno, pomaže vam pružiti sigurnu i bezbrižnu vožnju. Od poboljšanog sistema kočenja, novih i boljih svjetala, senzora koja vam pomažu pri parkiranju do toga da vozilo upozorava vozača da je napustio prometnu traku bez žmigavca, da senzori upozoravaju kada vam je drugo vozilo u mrtvom kutu, pa čak i do toga da tehnologija nastoji sama spriječiti sudar ukoliko prepozna opasnu situaciju, odnosno zaustavit će vozilo bez naše intervencije. Tehnologija je u svakodnevnom rastu svugdje pa tako i u automobilskoj industriji.

 

Kupnja novog automobila velika je odluka. Potrebno je pronaći zlatnu sredinu u kojoj ćete vi dobiti najbolje u ponudi za svoje potrebe i novčane mogućnosti.